Köpvillkor & integritetspolicy
I We Love Hair Webshop köper du dina varor genom vår Internetbutik. Du får alltid en orderbekräftelse via e-post. För att handla i We Love Hair Webshop måste du ha fyllt 18 år. Om du är under 18 år och vill handla måste någon av dina föräldrar eller målsman göra beställningen.
Nyhetsmail och SMS
Du väljer själv om du vill prenumerera på våra nyhetsmail och sms, och du kan enkelt avregistrera dig från våra nyhetsmail/sms via mina sidor när du vill. Normalt skickas nyhetsmail ut 2-3 gånger per vecka.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i våra nyhetsmail/sms.
Frakt
Beroende på vad du köpt kommer vår kassa föreslå ett passande fraktalternativ till dig, baserat på storlek och vikt på det du köpt.
DB Schenker - till ombud, 1-3 vardagar
Fraktfritt när du handlar över 500 kr, annars kostar det 59 kr. Alltid fri frakt när du använder en salongskod. Med denna fraktmetod levereras paketet till ditt val av DB Schenker-ombud. Gör du inget val skickas paketet till det ombud som anses ligga närmast din adress.
Paketet går att spåra hela vägen via en länk som du får via mejl när ditt paket har skickats från oss.
Leverans
Notera: De köp som läggs under Black Weekend och december kan få någon dags extra leveranstid, då det är högt tryck hos våra fraktpartners.
Vi levererar produkterna med DB Schenker. Så fort paketet finns på plats på ditt uthämtningsställe skickas en avisering till dig så att du kan hämta ut ditt paket. Du måste ange mobilnummer vid beställningen för att kunna få en SMS-avisering när det är dags att hämta din order. Ditt paket ligger på utlämningsstället i 14 dagar.
Undersök dina varor vid leverans
Som konsument har du skyldighet att undersöka och säkerställa att leveransen stämmer överens med det du har beställt innan du bryter förpackningen/plomberingen på varan eller varorna. Du skall även undersöka att varan är intakt. Detta ska ske så fort du tagit emot beställningen, och är det något som mot förmodan är fel på din produkt eller i din beställning behöver du kontakta oss så ska vi självklart hjälpa dig med detta omgående. Om du har hanterat varan i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att fastställa att du fått rätt vara och att den är intakt har We Love Hair rätt att göra värdeminskningsavdrag på upp till 100 % av varans pris. Värdeminskningsavdraget bestäms i varje enskilt fall beroende på vilken typ av vara du köpt samt vilken värdeminskning som uppstått på grund av hanteringen.
Leveranstid
Leveranstiden är normalt mellan 1-4 arbetsdagar, dock reserverar vi oss för eventuella förseningar vid stora kampanjer, högtider, julkalender och Black Friday. Om du vill veta mer om när dina varor kommer så är du välkommen att höra av dig via e-post eller telefon. Du som konsument har rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening. Om dina varor mot förmodan blir försenade kontaktar vi dig.
Garanti
We Love Hair är auktoriserad återförsäljare för samtliga varumärken på welovehair.se. Garantier på varan lämnas av respektive tillverkare. Welovehair lämnar inga ytterligare garantier utöver den som har specificerats av tillverkaren.
Priser
De priser som anges i We LoveHair Webshop är inklusive moms. Momsen specificeras på din orderbekräftelse. Alla erbjudanden gäller så långt lagret räcker. Vid eventuella kampanjer och erbjudanden gäller ordinarie priser och kan inte kombineras med andra erbjudanden om inget annat anges. Utbyte av promotiongåvor kan förekomma. Vi reserverar oss mot uppenbart felaktiga priser.
Utlandsbeställningar
Vi levererar till Sverige.
Betalsätt
Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.
Att göra en beställning medför ett betalningsansvar för det du har beställt. Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout.
1. Kreditkort - Du kan betala med VISA och Mastercard.
2. Direktbetalning från bank - Betala säkert direkt från din bank. I kassan väljer du bank och blir sedan skickad vidare till din banks inloggning. Där loggar du in med din säkerhetsdosa eller säkerhetskod och betalningen sker direkt från ditt konto. De banker som vi har avtal med är: Nordea, Handelsbanken, SEB och Swedbank.
3. Faktura - Betalningsvillkoret är 30 dagar och det är gratis. Fakturan kommer på mail per automatik. Vid försenade betalningar tillkommer en påminnelseavgift på 50 kr. Du kan kontrollera din fakturastatus på klarna.se eller i Klarnas app.
4. Swish - Snabb och säker betalning i form av swish, bekräfta sedan köpet tryggt och säkert med mobilt BankID.
5. Klarna Konto - Delbetala från 50 kr/mån! Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
6. Klarna - Handla nu, betala sen. Nu kan du göra dina inköp i lugn och ro och betala först i slutet av nästa månad. Med Klarna kan du handla nu men betalar först i slutet av nästa månad till 0% ränta.
Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00.
Länk till Klarnas Allmänna villkor.
Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.
Länk till Klarnas cdn-hostade villkor.
RETURER
Öppet köp och retur
Som kund har du rätt enligt distanshandelslagen att ångra ditt köp. Du har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit din beställning. Ta alltid kontakt med oss om du önskar att ångra ditt köp och innan dess att du returnerar varorna. Detta gäller även om du önskar att byta produkter.
Hur returnerar du?
Kontakta oss gällande byten, returer och reklamationer.
Använd gärna lådan som produkten kom i för att returnera din vara. Har du redan hunnit slänga lådan? Se då till att packa varan i ett annat stabilt emballage, ex. en kartong, som gör att produkten och eventuellt den låda som produkten ligger är hel när den kommer tillbaka till oss, då det är en förutsättning för att vi ska kunna godkänna returen. Tänk på att vissa förvaderade köpekuvert kan vara för tunna för att hålla produkten intakt.
» Kontakta oss på hello@welovehair.se
» Dina varor ska återsändas till:
Tendenz AB
Verkstadsgatan 2
464 34 Mellerud
Återbetalning
När vi godkänt att produkt inklusive kartong och tillbehör är i godkänt skick betalar vi ut pengarna för produkten. Varan/varorna du returnerar måste vara oanvända och förpackningen obruten. Eventuella gåvor som följt med som ett erbjudande i kombination med de varor du köpt, skall också returneras. Du ska skicka tillbaka varan/varorna så att de är hos oss senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill ångra köpet. Du betalar själv returfrakten. Vi ansvarar inte för leveransen till oss från kund. Vi löser inte ut försändelser som inte är fullt frankerade. Vi återbetalar dig inom 14 dagar från det att du meddelat oss att du vill ångra din beställning, förutsatt att du på riktiga grunder har hävt ditt köp och varan/varorna är i godkänt skick.
Restnoterade varor
Om någon/några varor som du beställt inte skulle finnas på lager underrättar vi dig via e-post eller telefon om detta. Du kan då välja själv om du vill vänta på dessa varor, byta ut varorna till andra produkter eller avbeställa de restnoterade varorna helt.
Avbeställning
Om beställningen inte har skickats från oss så kan du avbeställa din order.
Om vi redan har hunnit skicka iväg varorna har du dock möjlighet att returnera oöppnade och oanvända varor på det sätt som beskrivs under rubriken Ångerrätt. Beställda varor som ej hämtas ut från ombudet debiteras med 200 kronor.
Ingredienser & allergisk reaktion
På Welovehair.se har vi på de flesta märken utskrivna ingrediensförteckningar. We Love Hair tar inte ansvar för att dessa förteckningar är kompletta, eftersom leverantörer ibland uppdaterar och ändrar i formuleringarna utan att meddela oss så att vi kan ändra på hemsidan. Vissa märken listar endast huvudingredienserna och inte det fullständiga innehållet. Därför rekommenderar vi att du alltid utgår från ingrediensförteckningen som står listad på själva produktförpackningen. Du är varmt välkommen att kontakta oss om du är minsta osäker på innehållet, eller om du vet att du är allergisk mot en viss ingrediens, så kan vi läsa på förpackningen åt dig och ge råd.
We Love Hair tar inte ansvar för eventuell överkänslighet mot ingredienser i en produkt eller ett prov. Om du är osäker på vad produkten eller provet innehåller, kontakta vår kundtjänst innan användning/beställning. We Love Hair tar inte heller ansvar för allergiska reaktioner.
Reklamationer & tvister
Vänligen kontakta alltid oss för att göra en reklamation. Vid godkänd reklamation så mailar vi en retursedel till dig och återbetalar summan för din beställning inom 10 dagar från mottagandet. För att reklamationen ska bli godkänd måste din produkt/produkter vara väl emballerade, samt skickas i godkänt vadderat kuvert alternativt kartong. Tänk på att kontakta oss så snart du kan om du skulle upptäcka att nåt är fel med din produkt.
We Love Hair integritetspolicy för kunder
1. Vi värnar om din personliga integritet
Vi på TENDENZ AB värnar om våra kunders personliga integritet och strävar efter att på bästa sätt skydda dina personuppgifter. Vi följer de lagar och regler som syftar till att skydda dig som kund och privatperson.
2. Ansvarig för hanteringen av dina personuppgifter
TENDENZ AB (nedan kallad Tendenz/We Love Hair) är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter.
Organisationsnummer: 556616-2607. Adress: Verkstadsgatan 2, 464 34 Mellerud.
3. När vi samlar in information och vad den kan bestå av
3.1 Vi samlar in information
- Vid köp i vår fysiska butik eller webbshop
- Vid kundtjänstärenden
- Vid rekrytering
Vi samlar in den information som du lämnar när du
- registrerar dig på vår webbplats
- gör ett köp
- kontaktar oss
När du accepterar våra avtalsvillkor vid registrering accepterar du också att vi behandlar dina personuppgifter enligt denna integritetspolicy. Detta kan ske både fysiskt, via e‑post eller telefon eller genom att du kryssar i avtalsvillkoren vid registrering på webbplatsen.
3.2 Den insamlade informationen kan inkludera
- ditt namn, personnummer, e-postadress, telefonnummer, faktura- och leveransadress
- information och bilder som du lämnat vid vår Hudanalys
- information och bilder på hud, hår eller kropp som du lämnat vid kontakt med kundtjänsten eller sociala medier
- IP-adress
- resultat från marknadsföringsaktiviteter
- resultat från omdömen och undersökningar
3.3 Vi begär samtycke för känsliga uppgifter
Uppgifter som rör hälsa och etniskt ursprung är känsliga personuppgifter i lagens mening. När du besöker vår webbplats eller vår salong, så samlar vi inte in känsliga uppgifter från dig utan att du har gett oss ditt samtycke.
3.4 Hur We Love Hair använder ”kakor”
En så kallad kaka, eller cookie som den också kallas, är en liten textfil som en webbplats begär att få spara på besökarens dator. Kakor används för att ge besökaren tillgång till olika funktioner på webbplatsen.
Det finns två typer av kakor. Den ena typen sparar en fil under en längre tid på besökarens dator och kakan har då ett utgångsdatum. Den används till exempel för funktioner som talar om vad som är nytt sedan användaren senast besökte webbplatsen. När utgångsdatumet har passerats raderas kakan automatiskt när användaren återkommer till den webbplats som skapade den.
Den andra typen av kakor kallas sessionskakor och saknar utgångsdatum. Den här typen av kakor lagras tillfälligt i användarens dators minne, och finns bara kvar under tiden då användaren är inne på en webbplats. Sessionskakor lagras alltså inte under en längre tid på användarens dator, utan försvinner när användaren stänger sin webbläsare.
Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med kakor få information om att webbplatsen använder kakor samt om ändamålet med användningen av kakor. Welovehair.se använder båda typerna av kakor till funktioner som att logga in och att lägga produkter i varukorgen. Welovehair.se fungerar alltså inte korrekt utan kakor. Vårt ändamål med att använda kakor är att vår webbshop ska fungera så bra och smidigt som möjligt.
Om du inte vill tillåta lagring av kakor på din dator kan du stänga av det i din webbläsares inställningar. Följ din webbläsares instruktioner (tillvägagångssättet varierar beroende på vilken webbläsare du har). Om du inte tillåter lagring av kakor innebär det dock att funktionaliteten på Welovehair.se begränsas avsevärt. Vi rekommenderar därför att du tillåter kakor för att få en så bra upplevelse som möjligt på vår webbplats och webbshop.
4. Vad vi använder informationen till
4.1 Vi använder dina personuppgifter
- för att fastställa din identitet
- för att hantera beställningar
- för att behandla och tillhandahålla dina köp och bokningar
- i kontakter för att granska din bokningsstatus eller information som ansluter till dina bokningar och köp
- för att kunna ge dig bästa möjliga service i råd om produkter eller behandlingar
- för att utforma produkt‑ och behandlingsalternativ för dig
- för att analysera statistik och användarbeteenden kring våra produkter och tjänster
- för att öka nyttan och upplevelsen av våra tjänster.
- för att marknadsföra tjänster och produkter inklusive beteendemarknadsföring
- för att skicka ut relevanta nyheter till dig
4.2 Vilka har tillgång till dina personuppgifter?
Vi ser till att endast behörig personal har tillgång till dina personuppgifter. Vi ser också till att våra samarbetspartner och leverantörer behandlar dina personuppgifter enligt överenskommelse med oss.
Vi använder oss av leverantörer och samarbetspartners för
- affärssystem
- betalningssystem
- leveranser
- marknadsföring
- kontakter
Vi har upprättat personuppgiftsbiträdesavtal med våra leverantörer och samarbetspartner som kan ha tillgång till dina personuppgifter.
Personuppgiftsbiträdesavtal är ett avtal som säkerhetsställer att biträdet
- endast behandlar personuppgifterna enligt en dokumenterad instruktion
- ser till att alla som behandlar uppgifterna har åtagit sig att behandla personuppgifterna med sekretess
- upprätthåller en hög säkerhetsnivå
Personuppgifterna kan komma att överföras till tredjepartsland utanför EU/EES om någon av våra leverantörer eller samarbetspartner befinner sig där eller flyttar dit.
5. Skyddande av personuppgifter
Vi är måna om att skydda dina personuppgifter från att användas felaktigt. Vi ser till att våra säkerhetssystem är uppdaterade. Våra anställda har säkerhetsrutiner och säkerhetsregler som vi ser till att de följer. Vi ser också till att våra anställda är uppdaterade vad gäller lagar och regler.
6. Dina rättigheter
Du har rätt att när som helst få personuppgifter som inte behöver sparas på grund av rättslig förpliktelse raderade. Du kan även få dessa ändrade och få reda på vilka personuppgifter vi har om dig.
Personuppgifterna sparas i 3 år efter avslutat inköp.
När du accepterar våra avtalsvillkor vid registrering accepterar du också att vi behandlar dina personuppgifter enligt denna integritetspolicy.
7. Frågor och Kontakt
Om du har frågor, kommentarer eller klagomål kring We Love Hairs behandling av personuppgifter, vänligen kontakta oss via brev till Verkstadsgatan 2, 464 34, Mellerud eller på vår e-postadress hello@welovehair.se.
Kontakta oss
Om du har någon fråga är du alltid välkommen att ringa eller e-posta dina frågor till oss, så hjälper vi dig gärna. Mailadressen är hello@welovehair.se och telefonnumret är 0530-75 98 00.
Har du fakturafrågor, vänligen vänd dig till Klarna på 08-120 120 00 eller info@klarna.com.